Szóval - mint a címből kiderül egy BR 642-es TT méretű TILLIG gyártmányú gép digitalizálásáról lesz szó.
A dekóder Küehn gyártmányú NP-45P jelü 6 tűs dugós kivitelű. Viszont az 4 db funkció kimenettel rendelkezik és így le tudom választani a kocsivilágítás bekapcsolását a mozdony lámpáinak bekapcsolásáról. Szépséghiba, hogy a gyártó 6 tűs aljazatot rakott a gépbe, ezért több átalakításra is szükség lesz a dekóderen és a mozdony alaplapi nyomtatott áramkörein. Viszont ez adja meg a munka "bukéját" ! :)
A beszerelés sok-sok képpel illusztrálom, az eredményről videó (HQ) is lesz látható.
Először is bemutatnám az általam használt szerszámokat.
Micro forrasztóállomás, szabályozható hőfokkal, tűhegyes micro pákával. Analóg, olcsó és a célnak jól megfelel !
Univerzális fúró és barkács készlet. 12V-os. Én egy PIKO FZ1-es trafóról üzemeltetem. Bevált.
Digitális multiméter. Méréshez és szakadás vizsgálathoz elengedhetetlen.
A dekóder és az ő kézikönyve azaz leírása. KUEHN N45-P (NEM651): 8,9 x 13,7 x 2,3 mm
Itt látható, hogy a dekóder hátoldalán hol vannak a plusz kivezetések az AUX1 és AUX2 számára
(a rajzon C és D-vel jelölve) E két ponthoz két flexibilis vezeték lesz beforrasztva a kocsik belső világításának kapcsolásához.
Az ESU dekóder teszter is jó szolgálatot tesz.
Jó szem nélkül nehéz dolgozni. Ajánlom az alábbit mivel mindkét kéz szabadon marad.
A dekóder a teszterben ráforrasztott AUX1 és AUX2 csatlakozással.