HTML

vasuTTamblog

Ez a blog a régi BTTB-s időkben és az új Tillig-es időkben gyüjtött modelljeimet, a tervezett, de valószínűleg soha el nem készülő terepasztalom és az ezekkel kapcsolatos dolgaim bejegyzéseit tartalmazza, nem egészen időrendben.... Ennyi legyen is elég. :) Remélem azért lesz akinek ad új ismereteket és tanul is belőle.

Friss topikok

A pályaépítésről - 2

2010.01.03. 16:47 gaTTeros

A sínek tulajdonságairól

A sínek fizikai tulajdonságai nagyban befolyásolják a pálya felépítését és használhatóságát.

A BTTB sínek két alapvetően gyenge tulajdonsága az elhajlásra és hullámosságra való hajlamosság és a korrózió hajlamosság. Az első tulajdonság miatt, ha a pályát nagy nyomás éri és nincs megfelelően alátámasztva, akkor a sín deformálódik, ami jobb esetben szerelvény szétszakadáshoz, rosszabb esetben kisikláshoz vezet.

Az új TILLIG ágyazatos sínek nagyon jók, de nem igazán szépek (szerintem). További probléma még hogy a váltók műanyag sziveinek belső világa nagyon magas. E miatt csak az új gyártású alacsony peremes kerékkel rendelkető modellek futnak rajta zökkenőmentesen. A magas peremű kerekekkel rendelkező régi BTTB gőz és tolatómozdonyok a szíven felugranak és az amúgy is bizonytalan áramszedés megszakad, a modell ugrál, vagy megáll. Különösen problémás ez koszos modellnél, digitális pályán, illetve kevés áramszedési hellyel rendelkező rövid modellnél az IBW jelű kettős ivű váltón. (Pl. ROCO BR80, start modellek, stb.) Ettől függetlenül ha csak új modellekkel rendelkezünk, játéknak vagy "dili" köröknek nagyon megfelel.

Jelenleg leg megbízhatóbbnak a TILLIG modell tűnik számomra. Ezen a régi gépek és az újak is progléma mentesen mennek - megfelelő karbantartottság esetén - akár digitális üzemben is.

A Kuehn cég most dobott piacra egy új TT sínrendszert. Ezt sajnos még nem tudtam tesztelni.... de később talán....

Konklúzió: minden sínrendszer arra a legjobb amire kitálálták és gyártják. :( Az egyebeknél  mechanikai és elektronikai gondok lehetnek, melyeknek egy része áthidalható, más része viszont nem.... Sajnos a különféle gyártóknál a kompabilitás nem az elsődleges szempont. (Mondjuk a régieknél ez más nem is lehet, az újaknál meg macerás lenne, akkor meg minek? a gyártó szemszögéből.)

 

Digitális üzemben viszont  nem engedhető meg a rossz áramszedés. Számítógép vezérelt üzemben pedig teljes megbizhatóság szükségeltetik!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr51642184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása