HTML

vasuTTamblog

Ez a blog a régi BTTB-s időkben és az új Tillig-es időkben gyüjtött modelljeimet, a tervezett, de valószínűleg soha el nem készülő terepasztalom és az ezekkel kapcsolatos dolgaim bejegyzéseit tartalmazza, nem egészen időrendben.... Ennyi legyen is elég. :) Remélem azért lesz akinek ad új ismereteket és tanul is belőle.

Friss topikok

Elkészült az Y kocsi világítás prototipusa

2012.01.30. 20:02 gaTTeros

"Természetesen" digitális kapcsolásról van szó.

Hozzávalók :

  • 12V-os egyenáramú LED szalag
  • Csikos féle funkció dekóder
  • Vezetékek, pillanatragasztó, öntapadós TESA szalag
  • 0.2 mm-es rugóbronz lemez áramszedőnek
  • szerszámok, dekóder teszter (ua. mint BR 642 bejegyzésben leírt)
  • TT-s Y kocsi
  • utasok (NOCH)

Az alany:

 

 

 

 

 

Készítsük el először az áramszedőt. Vágjunk 2mm széles 27 mm hosszú csikot a rugóbronzból. Fúrjunk rá szükség szerint 2 db lyukat, 1,5 mm és 1 mm-est. A nagyobb a forgóvázon levő áramszedő tartó csapot fogja befogadni, a kisebben a beforrasztott vezeték lesz átbujtatva. Valahogy így:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A dekóder és a LED szalag:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Teszteljük le a dekódert és forrasszunk vezetékeket a kapcsolni kívánt szakaszokra.

Ehhez a o.5 mm-es teljesen flexibilis kébelt ajánlom. (ESU termék)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Én még egy fix 330 ohmos ellenállást is beforrasztottam a fényerő csökkentése érdekében, mivel a LENZ központon a pályafeszültség 14,5V-ra van állítva. A LED szalag 12 V egyenáramú táplálást igényel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szedjük szét óvatosan az Y kocsit és építsük be a már letesztelt világítást

A LED szalagot nem az öntapadósan rögzítettem, hanem fúrtam a kocsi felső fülre 2 db 0.5 mm-es furatot és az ellenállás vezekénél fogva behajtogatva fixáltam ui. a másik oldalon csak ellenállás nélkül, ahogy a képen látszik. (Lehet öntadósan is de akkor a későbbi esetleges szétszerelés macerásabb lesz.) :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A dekódert rögzítsük öntapadós TESA szalaggal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A vezetékeket helyenként pillanatragasztó pöttyökkel fixálhatjuk elmozdulás ellen.

Szükség szerint tegyünk utasokat a kupékba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szereljük be az áramszedőket az alábbiak szerint. Ügyeljünk, hogy ne legyen túl szoros, de teljes felületen érintkezzen. Állítsuk be teszteljük le.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teszteljük le a kocsit és szükség szerint állítsuk be az áramszedőket. Mivel a kocsik nagyon könnyűek én kis ólom súlyokat helyeztem még el bennük a stabilabb áramszedés érdekében. A világítás három szakaszra osztva külön kapcsolható. (F0,F1,F2 funkciókkal)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha több kocsit szeretnénk kivilágítani ismételjük meg a folyamatot! :)

Jó szórakozást!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vasuttamblog.blog.hu/api/trackback/id/tr613977924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása