"Természetesen" digitális kapcsolásról van szó.
Hozzávalók :
- 12V-os egyenáramú LED szalag
- Csikos féle funkció dekóder
- Vezetékek, pillanatragasztó, öntapadós TESA szalag
- 0.2 mm-es rugóbronz lemez áramszedőnek
- szerszámok, dekóder teszter (ua. mint BR 642 bejegyzésben leírt)
- TT-s Y kocsi
- utasok (NOCH)
Az alany:
Készítsük el először az áramszedőt. Vágjunk 2mm széles 27 mm hosszú csikot a rugóbronzból. Fúrjunk rá szükség szerint 2 db lyukat, 1,5 mm és 1 mm-est. A nagyobb a forgóvázon levő áramszedő tartó csapot fogja befogadni, a kisebben a beforrasztott vezeték lesz átbujtatva. Valahogy így:
A dekóder és a LED szalag:
Teszteljük le a dekódert és forrasszunk vezetékeket a kapcsolni kívánt szakaszokra.
Ehhez a o.5 mm-es teljesen flexibilis kébelt ajánlom. (ESU termék)
Én még egy fix 330 ohmos ellenállást is beforrasztottam a fényerő csökkentése érdekében, mivel a LENZ központon a pályafeszültség 14,5V-ra van állítva. A LED szalag 12 V egyenáramú táplálást igényel.
Szedjük szét óvatosan az Y kocsit és építsük be a már letesztelt világítást
A LED szalagot nem az öntapadósan rögzítettem, hanem fúrtam a kocsi felső fülre 2 db 0.5 mm-es furatot és az ellenállás vezekénél fogva behajtogatva fixáltam ui. a másik oldalon csak ellenállás nélkül, ahogy a képen látszik. (Lehet öntadósan is de akkor a későbbi esetleges szétszerelés macerásabb lesz.) :)
A dekódert rögzítsük öntapadós TESA szalaggal.
A vezetékeket helyenként pillanatragasztó pöttyökkel fixálhatjuk elmozdulás ellen.
Szükség szerint tegyünk utasokat a kupékba.
Szereljük be az áramszedőket az alábbiak szerint. Ügyeljünk, hogy ne legyen túl szoros, de teljes felületen érintkezzen. Állítsuk be teszteljük le.
Teszteljük le a kocsit és szükség szerint állítsuk be az áramszedőket. Mivel a kocsik nagyon könnyűek én kis ólom súlyokat helyeztem még el bennük a stabilabb áramszedés érdekében. A világítás három szakaszra osztva külön kapcsolható. (F0,F1,F2 funkciókkal)
Ha több kocsit szeretnénk kivilágítani ismételjük meg a folyamatot! :)
Jó szórakozást!