HTML

vasuTTamblog

Ez a blog a régi BTTB-s időkben és az új Tillig-es időkben gyüjtött modelljeimet, a tervezett, de valószínűleg soha el nem készülő terepasztalom és az ezekkel kapcsolatos dolgaim bejegyzéseit tartalmazza, nem egészen időrendben.... Ennyi legyen is elég. :) Remélem azért lesz akinek ad új ismereteket és tanul is belőle.

Friss topikok

Már megint itt a nyár !!! :-)

2017.06.24. 18:55 gaTTeros

Szólj hozzá!

Képek az egyes feldolgozott témákról

2015.12.31. 13:35 gaTTeros

Elegendő idő hiányában nagyon lassan haladgatok csak az építgetéssel, de az alábbi témák kidolgozásából van valami minimásli előre haladás:

Tűz van a panelházban:

Elkészültek a tűzoltó autók világításai, neépítésre került a tűz effekt. Megjöttek és elhelyezésre kerültek a tűzoltók és mentők. A rendőrök még várakoznak. Elkészült egy telefon fülke is figuával , belső világítással.

Tábortüzes piknik a tónál:

Nagyjából elkészült a teljes minidioráma rész, égő tűz effektel, hiányzanak ,még a horgászok és a tó fóliázása.

Kirándulók, és hegymászók:

Nagyjából készen van. Apróbb öregítések lesznek. Az alpinisták kötele még nem készült el.

Favágók:

Nagyjából készen van. A szekér elé még lovak lesznek kötve és a szekér meg lesz pakolva fával.

Diesel tankoló állomás:

Csak az alapjai vannak meg. Világítást, a házfalra graffiti és öregítést fog még kapni.

Kertészet:

Félig van készen. Kerítést , ujabb figurákat, üvegház világítást kap(ott).

Bencéd állomás: Megkapta a belső világítást és a figurákat, padokat, jegyautomatát. Külső világítást és öregítést kap még.

A képek telefonnal készültek igy a minőség nem profi, de azért élvezhető. (bocs)!

Lássuk a képeket:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Mini dioráma építése

2015.12.31. 11:59 gaTTeros

A téma: Apáék javítják a Trabantot a garázsban.

A képeken a mini dioráma építésének különböző fázisai látszanak. A méretarány természetesen TT azaz 1:120.

A garázsban LED-es világítás és hegesztési effekt generátor is beépítésre került. A külső lámpa világítása smd mikro LED-el lett megoldva. A talapzat végül is egy kis nagyon enyhe pigmentes öregítést kapott. A garázs oldalán és hátán levő graffitik vizes matricával készültek.

 

Szólj hozzá!

További képek a jelen állapotról

2015.02.08. 18:09 gaTTeros

Jól látható hogy milyen "témakörök" lettek azaz lesznek részletesebben kialakitva.

  • Állomások
  • Hidak
  • Alagút
  • Közlekedés
  • Tűzoltók
  • Bevásárlás
  • Árurakodó
  • Kertészet
  • Aratás
  • Vasutüzemi kiszolgálás

Lehet még lesz több téma is. Az egyes témák kidolgozásának elvei ugyanazaok mint a terepasztalnál.

De lássunk további képeket:

20150208_111256.jpg

20150208_111233.jpg

20150208_111217.jpg

20150208_111125.jpg

20150208_111035.jpg

20150208_111016.jpg

20150208_111003.jpg

20150208_110950.jpg

20150208_110931.jpg

20150208_110909.jpg

20150208_110847.jpg

20150208_110835.jpg

Az egyes témák részletes kidolgozása még csak most fog megkezdődni.

folyt. köv. ;-)

 

Szólj hozzá!

Akkor most hol is tartunk 2015 elején?

2015.02.06. 18:47 gaTTeros

Elég régen nem írtam ebbe a blogba, mert sem időm sem kedvem nem nagyon volt. De azért az élet semmilyen téren nem állt meg, és sokat változott a helyzet az én TT modellezésemben is. Azért néha amikor volt kis időm akkor foglalkoztam ezzel a kérdéssel is. A gyűjteméynem tovább szaporodott és nekifogtam egy kvázi "terepasztal", de talán inkább játszóasztal építésének is. Először csak egész "kis" asztalban gondolkoztam de aztán egy jó nagy lett belőle.

A kezdés pálya alaprajza ilyen volt:

ilyen_volt_1.jpg

Mivel ezen a pályán elég korlátozottak voltak a lehetőségek a közel harminc szerelvény egyidejű asztalon tartásához lassan, kb. két év alatt ez lett belőle:

ilyen_lett.jpg

 A pálya kiépitésének vonalát a szoba adott lehetőségei is befolyásolták, valamint az a követelmény hogy bármikor egyszerűen elbontható legyen a legkisebb anyagveszteség mellett és a lefektetett elemek legnagyobb része újra felhasználhatö legyen. A befoglaló méret durván 325cm x 210 cm. Alak : U .

Főbb paraméterek:

Szintek száma : 2

Állomások száma : 5 (4)

Blokkok száma : 42

Váltók száma: 53

Hurkok száma: 2

Kiszolgált szerelvények száma 20-21

Egyidejüleg közlekedtethető szerelvények száma max: 9 (!)

Pályahossz: 43,54 méter

Irányitás: digitális

Vezérlő: LENZ LZV-100,LH-100,LV-90

Számítógépes vezérlés: Railroad&CO. TRAINCONTROLLER GOLD V8-E2.

Az asztal alapja 3 db kerekedelmi forgalomban kapható asztal. A pálya 99 százalékban TILLIG ágyazatos sínből és egy helyen a hosszú hídon TILLIG flexibilis modell sínből áll.

A pálya leképezése a TrainController programba:

trco-8-2.jpg

 Elsősorban digitális játékra lett kitalálva és felépítve. Arra tökéletesen meg is felel. Többek között azért készült ilyennek hogy bármikor lebontható legyen. Ezért egy csomó kompromisszumot kötöttem....magammal. Azért igyekeztem itt ott részleteket is kidolgozni. No és természetesen még mindig épülőfélben van,ű

Pár képet feltöltök "kedvcsinálónak":

20150206_114553_1_.jpg

20150206_114452.jpg

20150206_114202.jpg

20150206_114443.jpg

20150206_114336.jpg

20150206_114513.jpg

20150206_114353.jpg

Folytatás következik... ;-)  !!!!

Szólj hozzá!

Próbálgatom a közeli fotózást

2012.01.31. 18:08 gaTTeros

Sajnos a gépem egy FUJITSU A180-as még makró üzemmódban is elég korlátos, de próbálgatom, hogy mit lehet kihozni belőle. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tudom: a háttér, világítás, képkmpozíció még javítandó! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Majd gyakorlom..... :)

A legfelső kép fotomontázsa tájképben.......

 

 

  

Szólj hozzá!

Elkészült az Y kocsi világítás prototipusa

2012.01.30. 20:02 gaTTeros

"Természetesen" digitális kapcsolásról van szó.

Hozzávalók :

  • 12V-os egyenáramú LED szalag
  • Csikos féle funkció dekóder
  • Vezetékek, pillanatragasztó, öntapadós TESA szalag
  • 0.2 mm-es rugóbronz lemez áramszedőnek
  • szerszámok, dekóder teszter (ua. mint BR 642 bejegyzésben leírt)
  • TT-s Y kocsi
  • utasok (NOCH)

Az alany:

 

 

 

 

 

Készítsük el először az áramszedőt. Vágjunk 2mm széles 27 mm hosszú csikot a rugóbronzból. Fúrjunk rá szükség szerint 2 db lyukat, 1,5 mm és 1 mm-est. A nagyobb a forgóvázon levő áramszedő tartó csapot fogja befogadni, a kisebben a beforrasztott vezeték lesz átbujtatva. Valahogy így:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A dekóder és a LED szalag:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Teszteljük le a dekódert és forrasszunk vezetékeket a kapcsolni kívánt szakaszokra.

Ehhez a o.5 mm-es teljesen flexibilis kébelt ajánlom. (ESU termék)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Én még egy fix 330 ohmos ellenállást is beforrasztottam a fényerő csökkentése érdekében, mivel a LENZ központon a pályafeszültség 14,5V-ra van állítva. A LED szalag 12 V egyenáramú táplálást igényel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szedjük szét óvatosan az Y kocsit és építsük be a már letesztelt világítást

A LED szalagot nem az öntapadósan rögzítettem, hanem fúrtam a kocsi felső fülre 2 db 0.5 mm-es furatot és az ellenállás vezekénél fogva behajtogatva fixáltam ui. a másik oldalon csak ellenállás nélkül, ahogy a képen látszik. (Lehet öntadósan is de akkor a későbbi esetleges szétszerelés macerásabb lesz.) :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A dekódert rögzítsük öntapadós TESA szalaggal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A vezetékeket helyenként pillanatragasztó pöttyökkel fixálhatjuk elmozdulás ellen.

Szükség szerint tegyünk utasokat a kupékba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szereljük be az áramszedőket az alábbiak szerint. Ügyeljünk, hogy ne legyen túl szoros, de teljes felületen érintkezzen. Állítsuk be teszteljük le.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teszteljük le a kocsit és szükség szerint állítsuk be az áramszedőket. Mivel a kocsik nagyon könnyűek én kis ólom súlyokat helyeztem még el bennük a stabilabb áramszedés érdekében. A világítás három szakaszra osztva külön kapcsolható. (F0,F1,F2 funkciókkal)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha több kocsit szeretnénk kivilágítani ismételjük meg a folyamatot! :)

Jó szórakozást!

 

Szólj hozzá!

Újra Gödöllő ! Martrain asztala

2012.01.29. 19:08 gaTTeros


szólj hozzá: Martrain asztala Gödöllő I.

Szólj hozzá!